"תגידי, אני צריך אתר אינטרנט או דף נחיתה?"

"תגידי, אני צריך אתר או דף נחיתה?"
אם רק הייתי מקבלת שקל בכל פעם שנשאלתי 🙂

והתשובה שלי תמיד מתחילה באותו אופן: ספרו לי קצת על העסק שלכם ומה אתם מנסים להשיג, כי כמו שיש הבדל בין מסעדה בעיצוב מזמין לדוכן פלאפל ברחוב, שניהם מוכרים אוכל, אבל לא לאותו קהל ולא באותה דרך, כך גם יש הבדל בין אתר לדף נחיתה.

 

למה זה בכלל משנה?

דמיינו שאתם מטיילים בעיר חדשה, מחפשים מקום לאכול. מצד ימין מסעדה מזמינה, מלאה שולחנות, תפריט עשיר וסיפור שמגולל היסטוריה מקומית. מצד שמאל דוכן נייד עם שלט בולט: "מנת פלאפל חמה ומשביעה ב-10 ש״ח, רק היום!"

לאן תיכנסו? למסעדה או לדוכן? התשובה היא: ״תלוי״. תלוי מה אתם מחפשים:
האם אתם מחפשים חוויה או פתרון ממוקד, ארוחה מרשימה או נשנוש מהיר. וזה בדיוק מה שקורה בעולם הדיגיטל, העסק שלכם קיים באינטרנט ממש כמו אותה מסעדה או דוכן. לפעמים מגיעים אנשים רעבים כדי לראות הכל, להתרשם, להסתקרן, ולפעמים באים ממוקדים ובמוד של ״לטרוף״ 🙂

 

אתר אינטרנט – זה מה שאני צריך?

אתר האינטרנט שלכם הוא הבית הדיגיטלי שלכם, כמו וילה עם כמה חדרים שכל אחד מהם מיועד למטרה אחרת.
יש בו את דף הבית, שהוא מעין מבואה וסלון ובו מקבלים את הרושם הראשוני, משם ניתן להיכנס לעמוד "אודות", שזה כמו להיכנס לחדר העבודה שלך וללמוד על הסיפור שלך וקצת על האישיות שלך, ניתן להמשיך משם לעוד חדרים מעניינים כמו לחדר ובמקרה שלנו לעמוד שמפרט ומסביר על השירותים שאתם מציעים, גלריה מרשימה או תיק עבודות, בלוג עם סיפורים, אם תרצו גם אזור לשאלות נפוצות וטופס צור קשר ועוד ועוד.

אתר מציע מידע רב יחסית ומטרתו לבסס אמון, ליצור מערכת יחסים עם הגולש, להעביר את הוייב שלכם, לספר סיפור עמוק ורחב ולהחיות את המותג לאורך זמן.

 

לסיכום, אתם צריכים אתר אינטרנט כש:

💡אתם מעוניינים לבנות תדמית ולהראות כמה אתם מקצועיים

💡העסק שלכם מבוסס על אמון ומוניטין (רופא, עורך דין, אדריכל)

💡יש לכם מוצרים יקרים או מורכבים להבנה

💡אתם רוצים שלקוחות יתרשמו ויכירו אתכם לפני שהם פונים וקונים


לדוגמה, בואו נחשוב מה יקרה ללקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר של צלמת חתונות שבאתר שלה מוצגות תמונות רבות מרגשות ואיכותיות ויש גם בלוג שבו הזוגות מספרים על חווית הליווי של הצלמת ביום החשוב בחייהם.
קלללל! הלקוחות שמגיעים דרך האתר מזמינים חבילות יקרות יותר בכ-30% מהממוצע. למה? כי הם כבר "מכירים" את הצלמת ובוטחים בה לפני שהם מתקשרים.

נמשיך הלאה.

מהו דף נחיתה ומתי הוא הפתרון הנכון?

דף נחיתה הוא כמו בוטיק ממוקד במתחם איני, שמטרתו היא אחת: לגרום לעוברים ושבים לעצור, להשאיר פרטים, להצטרף למבצע, או לרכוש. ממש ככה! בלי שאלות ובלי שבילים צדדיים. כאן אנחנו מדברים תכל'ס.
מה עוד? טופס קצר למילוי פרטים, הצעה שקשה לסרב לה, מסרים והנעות לפעולה כמו "זו ההזדמנות אל תחמיץ!".

דפי נחיתה נבנים כהמשך לתוכן אורגני וקמפיינים ממומנים. כשאתם מעלים פוסט ברשתות ורוצים להוביל לפעולה ספציפית כמו הרשמה לאירוע, רכישת שירות, השתתפות בסדנה או הורדת מדריך מתנה (מגנט דיגיטלי) וגם לצורך קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות השונות.

הדף יכול להיות כדף שהוקם ועוצב במערכת נחיתה ייעודית, אבל אם יש לכם כבר אתר אינטרנט העדיפות לבנות אותו בתוך האתר, כדף נקי ללא תפריט וללא כפתורי המדיה והסחות דעת אחרות שעלולות לגרום לגולש לנטוש עוד לפני שקרא על השירות או המוצר שלכם.

דף נחיתה נכון לכם אם:

✅ המוצר שלכם פשוט להבנה

✅ יש לכם מבצע מוגבל בזמן או הצעה חמה

✅ אתם רוצים תוצאה ברורה, מהירה ומדידה: השארת פרטים, רכישה, הרשמה

✅ אתם מריצים קמפיין ממומן (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכד׳)

לדוגמה, מאמן כושר שבנה דף נחיתה עם הכותרת "רוצה לרדת 5 קילו עד החתונה?" וטופס קצר להשארת פרטים. סביר מאוד להניח שמדף נחיתה ממוקד כזה יגיעו הרבה יותר פניות מאשר מהאתר המפורט שלו.


קרני, עכשיו תכלס׳. מה נכון בשבילי?

אני מאוד אוהבת תכלס׳, אז בואו נבדוק יחד. אם המצב הזה מתאר אתכם…

"אני רוצה שאנשים יכירו אותי ויבחרו בי מול המתחרים". הפתרון: אתר מלא. אתם צריכים מקום לספר את הסיפור שלכם ולבנות אמון.

"יש לי מוצר חדש/מבצע מיוחד ואני רוצה לדחוף אותו". הפתרון: דף נחיתה. תכוונו ישר למטרה.

"אני מנהלת עסק מורכב ולקוחות צריכים לבטוח בי". הפתרון: אתר מלא. אמון זה תוכן וחיזוק המותג.

"אני מריצה קמפיין ממומן ואנשים נכנסים אבל לא משאירים פרטים".  הפתרון: דף נחיתה. פשוט האתר המפורט (והמקסים, כן?) שלכם מבלבל אותם עם יותר מדי אפשרויות.

אני מקווה שהצלחתי להעביר את הרעיון 🙂


אבל שניה, מתי אני צריך גם אתר וגם דף נחיתה?

נשמע מוזר, הרי זה נשמע כאילו הם עושים את אותו דבר אבל בפועל הם משלימים זה את זה, וכל אחד משרת מטרה אחרת.

חשוב לזכור שלא כל הלקוחות עוברים את אותה הדרך עד שמגיעים לאחד הנכסים שלכם ולא כולם מוכנים לאותה רמת פעולה:
חלק רוצים לחקור, לקרוא, להבין, להכיר ולכן ייכנסו לאתר, חלק רק ראו מודעה והם מוכנים לפעולה אחת ממוקדת ולכן דף הנחיתה ימקד ויניע אותם לפעולה וחלק בכלל יגיעו מגוגל או מקישור בוואטסאפ וחשוב שימצאו את מה שהם מחפשים בצורה ממוקדת וברורה.

בנוסף, כשאתם מריצים קמפיינים ממומנים בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל, לרוב התנועה תוביל ישירות לדף הנחיתה וכאן בדיוק נכנס היתרון של שילוב עם אתר.
אחרי שהם משאירים פרטים, הם יכולים להמשיך לאתר שלכם, לקרוא עוד, להתרשם ולהתחזק בהחלטה.
או להפך: הם פוגשים אתכם קודם דרך האתר, מכירים אתכם וכשפוגשים את המודעה בהמשך קל להם הרבה יותר להשאיר פרטים או לרכוש מכם כי כבר נוצר אמון.

השילוב של אתר ודף נחיתה יוצר:

  • תשתית שיווקית חדה וממוקדת שמביאה תוצאות

  • מקום לספר את הסיפור שלכם

  • מערכת שממירה מתעניינים ללידים בפועל

  • נוכחות מקצועית ואמינה לעסק שלכם

 

לסיכום: מה אתם עושים עכשיו?

🔗 רוצים לבנות מותג ולמשוך לקוחות איכותיים? תבנו אתר מלא.

🔗 רוצים תוצאות מהירות עם קמפיין ממומן? תבנו דף נחיתה.

🔗 רוצים גם וגם? תתחילו עם מה שדחוף יותר ותוסיפו אחר כך.

אתר בונה אמון ומביא לקוחות לטווח ארוך ודף נחיתה פוגע ישר למטרה ומביא תוצאות מהירות. שניהם עובדים מעולה, השאלה היא מה מתאים לכם עכשיו בשלב שבו נמצא העסק שלכם.

 

ועכשיו תורכם 🙂

קחו דקה לחשוב על המוצר או השירות שהכי חשוב לכם לקדם ברבעון הקרוב.
שאלו את עצמכם: האם אני רוצה שלקוחות יכירו אותי לעומק לפני שהם קונים, או שהמטרה היא לגרום להם לפנות מהר?

ואם אתם עדיין לא יודעים מאיפה להתחיל, התחילו מלכתוב את המטרה שלכם במשפט אחד פשוט: "אני רוצה ש____ ". מהתשובה הזו תוכלו להבין בדיוק איזה כלי יעבוד בשבילכם הכי טוב.

זכרו: הכלים הדיגיטליים הנכונים יכולים להכפיל את התוצאות שלכם אם תדעו איך להשתמש בהם בחכמה.

 
 
מה אני צריכ.ה? דף נחיתה או אתר אינטרנט?