השימוש ברשימות תפוצה רק הולך וגובר, למרות מה שחושבים. והסיבה? היא פשוט עובדת. היא זולה, אמינה, היא שלכם והריצה איתה היא למרחקים ארוכים.
בואו נדבר על 5 סיבות ממש טובות להתחיל להשתמש בה כבר עכשיו.
אבל שניה, בואו נתחיל מההתחלה – מהי בכלל רשימת תפוצה? פשוט מאוד: רשימת תפוצה היא אוסף של כתובות מייל של אנשים שהתעניינו בעסק שלכם ובחרו להירשם לקבלת עדכונים, מבצעים, ותוכן נוסף.
למי זה מתאים? התשובה המפתיעה היא – לכולם! לא משנה אם אתם מנהלים עסק קטן או גדול, אם אתם במסחר אלקטרוני, נותני שירותים מקצועיים, בתחום החינוך או הבידור – כולם יכולים להרוויח מרשימת תפוצה טובה.
אז הנה 5 סיבות מעולות למה גם אתם צריכים אחת כזו:
1 >>> רשימת תפוצה איכותית = נכס דיגיטלי
בניגוד לעמוד פייסבוק/אינסטגרם/לינקדאין, רשימת התפוצה היא באמת שלכם. זוכרים את המקרה של "סטטוסים מצייצים" או "המזבלה"? אמנם הם חזרו, אבל זה ממחיש כמה חשוב להחזיק משהו שהוא באמת שלכם. אין כאן תלות בשינויי אלגוריתם או במצבי רוח של פלטפורמות חברתיות – הרשימה היא שלכם ורק שלכם.
2 >>> המטרה האמיתית: טיפוח מערכת יחסים
זו לא סתם רשימת אימיילים – זו הזדמנות לתקשורת הדדית אמיתית. אתם יכולים לשלוח תכנים ממוקדים, לקבל פידבק, להקשיב ללקוחות, לשאול שאלות ולהשתפר כל הזמן.
3 >>> עלות נמוכה, החזר השקעה גבוה
בניגוד למה שחושבים, ניהול רשימת תפוצה הוא ממש לא יקר ואינו מצריך משאבים כלכליים. יש חברות דיוור המאפשרות מכסה חינמית, למשל חברת סמוב הנפלאה שאיתה אני עובדת כבר מעל 7 שנים. כמובן שהעלות תגדל ככל שהרשימה וכמות הדיוורים גדלים וכך גם ההכנסות 🙂 אם עושים זאת נכון.
4 >>> קהל ממוקד ומתעניין
זה אולי הדבר הכי חשוב: האנשים ברשימה שלכם בחרו להיות שם! הם הרימו יד ואמרו "כן, אני רוצה לשמוע מכם". אגב, טיפ חשוב – אל תוסיפו אנשים בלי אישורם. זה לא רק מסוכן מבחינה משפטית, זה פשוט לא עובד. תנו ערך אמיתי, והקהל ה"קר" יהפוך ללקוחות חמים ומשלמים.
5 >>> מדידה וניתוח שעובדים בשבילכם
מי פתח את המייל? על אילו קישורים לחצו? אילו תכנים אנשי הקשר שלכם נהנו לקבל ואילו פחות? מערכות הדיוור נותנות לנו את כל הנתונים האלו ועו. למה זה טוב? זה מאפשר לנו להשתפר כל הזמן ולהפוך את התכנים וההצעות שאנחנו מציעים לטובים ומעניינים יותר ויותר.
אז מה אתם אומרים? מוכנים להתחיל? בניית רשימת תפוצה היא תהליך מהנה ומרגש שיכול להיות צעד משמעותי בצמיחת העסק שלכם. זה לא קורה ביום אחד, אבל עם אסטרטגיה נכונה והכוונה מתאימה, התוצאות יפתיעו אתכם לטובה.