המודעות הממומנות התעייפו לכם? בואו נכוון את הספוט על העניין 👇
אם אתם מעלים קמפיינים בפייסבוק, אתם בטח מכירים את זה שמודעה ממומנת עובדת מצוין במשך שבועות ואולי חודשים ובשלב מסוים מפסיקה להביא תוצאות.
כן, זה קורה לרוב העסקים באיזשהו שלב. ברוב המקרים המודעה ממשיכה להיחשף לקהל שלנו, הכסף ממשיך לזרום אבל הלידים או המכירות שלנו יקרים, במקרה הטוב, או כלל לא מגיעים… במקרה הפחות טוב.
למה זה קורה ואיך מתמודדים? 🤓
————————
כשאנחנו מקימים קמפיין פרסומי בפייסבוק, אנו מגדירים את הקהל אליו אנחנו רוצים לחשוף את הפרסומים שלנו.
מספר האנשים שנכללים בקהל משתנה בהתאם להגדרות שלנו. מהרגע שנתחיל את הקמפיין, פייסבוק תחפש את אותו קהל שהגדרנו ותציג עבורו את המודעות שיצרנו.
מה קורה לאורך זמן? בגלל שגודל הקהל מוגבל, באיזשהו שלב הוא יחשף שוב ושוב למודעות שלנו. אז נכון, חזרתיות היא מרכיב חשוב בפרסום וכדי לגרום לעניין במוצר כלשהו, אנחנו מעוניינים לחשוף אותו מספר פעמים לקהל. מצד שני, ייתכן והפרסום שלנו אינו רלוונטי לגולשים מסוימים ואז ספק אם חשיפה חוזרת ונשנית באמת תעזור.
ברוב הקמפיינים נחווה ירידה בתוצאות ככל שתדירות הפרסום עולה. זאת אומרת שעליה בתדירות הפרסום לאותם אנשים, תגרום להתייקרות הלידים או המכירות.
אז מהי תדירות ואיך היא מחושבת?
————————
תדירות היא נתון מספרי שמייצג את מספר הפעמים הממוצע שהגולש נחשף למודעות שלנו. זאת אומרת שאם המודעה שלנו הגיעה פעם אחת לאלף אנשים שונים, התדירות שלנו היא 1.
לעומת זאת נניח, לצורך הדוגמה, שהמודעה שלנו הגיעה לאדם אחד בלבד 1000 פעמים, התדירות שלנו היא 1000.
ברוב המקרים התדירות תוצג כמספר עשרוני. אז למשל תדירות של 1.5 אומרת שחלק מהקהל נחשף למודעה יותר מפעם אחת ואחרים נחשפו רק פעם אחת. הממוצע הוא 1.5.
ולכן, כשאנחנו חווים ירידה בתוצאות קמפיין כלשהו, אנחנו ניגש לבדוק שהתדירות לא עלתה יותר מדי. בדרך כלל תדירות טובה תהיה בין 1 ל-3, כאשר 3 ומעלה היא תחשב לגבוה מדי.
איך ואיפה נבדוק את תדירות הפרסום?
————————
נכנס למנהל המודעות ונחפש את הנתון תדירות/ Frequency בטבלאות הנתונים של הקמפיין. אם הוא לא מוצג בטבלה, נלחץ על כפתור עריכת העמודות, נסמן אותו ב-V ונאשר.
גילינו שהתדירות גבוהה, מה עכשיו?
————————
אם באמת חווינו ירידה בתוצאות קמפיין שעבד לנו טוב עד לאותה נקודה, בדקנו את התדירות וגילינו שהיא גבוהה (מעל 3), נוכל לעשות כמה דברים:
💡 נתחיל ברענון המודעה שלנו. יכול להיות שהקהל כבר שבע מהמודעה הקיימת ושינוי בגרפיקה ו/או בטקסט ישנו את התוצאות.
💡 נרחיב קהלים. אם עד עכשיו פרסמנו לקהל של X אנשים, עכשיו נוכל לנסות להרחיב אותו על ידי הוספת תחומי עניין, מגדר, גיל, אזור גיאוגרפי וכד'.
💡 נשקול הפסקה קצרה בפרסום שבו חווינו את הירידה, נעלה קמפיין אחר עם הצעה שונה ולאחר תקופה נשוב ונעלה את אותו פרסום. במקרים רבים, הפרסום יחזור לתפקד כמו פעם, עד ששוב הטבע הפייסבוקי יעשה את שלו 😊
מקווה שהארתי לכם את מדד התדירות ושתדעו מה לעשות לכשתתקלו בו… הוא מגיע אל כולנו בסופו של דבר